Ga direct naar inhoud
Logo Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap - Naar de homepage van ocwincijfers.nl
U bevindt zich hier: OCW in cijfers Indicatoren Funderend Onderwijs
Bibliotheek TU
Beeld: ©OCW
  • Aanpak lerarentekort
  • Een sterke basis en hoge kwaliteit
  • Iedereen is nodig
  • Sociale veiligheid en gelijke behandeling
  • Omvang tekorten leraren en schoolleiders (po en vo)
  • Gemiddeld aantal dagen dat leraren werken in het po, vo en mbo (respect. Minder dan 2, 2-3, 3-4, meer dan 4 dagen)
  • Gemiddelde aanstellingsomvang leraren in het po, vo en mbo
  • Instroom in de lerarenopleiding
  • Opleiding en professionalisering via een subsidie
  • Het percentage onderwijslocaties dat deel uitmaakt van de Regionale Aanpak (de onderwijsregio’s)
  • Niveau van de gemiddelde beloning van leraren per maand
  • Aandeel vaste contracten in het po, vo en mbo
  • Aandeel vaste contracten, tijdelijke contracten en tijdelijke contracten met uitzicht op vast onder startende leraren in het po, vo en mbo
  • De mate waarin onderwijspersoneel werkdruk ervaart in het po, vo en mbo
  • Percentage studenten dat wordt opgeleid via Samen Opleiden en Professionaliseren
  • Tevredenheid onder pas afgestudeerden over de opleiding
  • Uitstroom in de lerarenopleidingen (Pabo, eerstegraads en tweedegraads bevoegdheid)
  • Prestaties: Taal- en rekenvaardigheid einde basisschool
  • Percentage leerlingen dat eind leerjaar 2 de referentieniveaus voor rekenen-wiskunde en Nederlands leesvaardigheid beheerst
  • De verschillen in positie in leerjaar drie vo ten opzichte van het basisschooladvies tussen groepen leerlingen
  • De verschillen in onderwijspositie op basis van behaald vo-diploma tussen groepen leerlingen
  • Verschillen in onderwijspositie tussen groepen leerlingen 10 jaar na behalen vo-diploma
  • De verschillen in positie in leerjaar drie vo tussen groepen leerlingen
  • Gelijke kansen op ontwikkelen potentieel
  • Doelstellingen van passend onderwijs
  • Percentage jongeren dat het belangrijk vindt om iets te doen voor een ander en/of de samenleving
  • Percentage jongeren talentontwikkeling
  • Percentage jongeren ontmoetingen
  • Aantal gestarte MDT-trajecten
  • Percentage leerlingen en personeel dat zich veilig voelt op of rond school
  • Percentage leerlingen en personeel dat aangeeft te worden gepest
  • Percentage leerlingen in po en vo naar LHBT (2022) dat aangeeft een incident meegemaakt te hebben
  • Percentage dat aangeeft gediscrimineerd te zijn: leerlingen en personeel

Indicatoren Funderend Onderwijs

Deel deze pagina

  • Deel deze pagina op uw eigen account op X
  • Deel deze pagina op uw eigen account op Facebook
  • Deel deze pagina op uw eigen account op LinkedIn

Service

  • Contact
  • Sitemap
  • Archief
  • Over ons

Over deze site

  • Copyright
  • Privacy
  • Cookies
  • Toegankelijkheid
  • Kwetsbaarheid melden